Vés al contingut

Tres joves de l’IMFPB Basauri gaudeixen d'una experiència laboral a Itàlia

09/2023 - Bizkaia

Un any més, l'alumnat de l’IMFPB Basauri OLHUI ha tingut l'oportunitat de realitzar pràctiques laborals en un país europeu, emmarcades en el programa Erasmus+ de la Comunitat Europea. En aquesta ocasió han estat tres els participants d'aquesta experiència, que ha tingut lloc a la ciutat italiana de Padova.

L’Aiant, l’Edu i la Maialen han culminat els dos anys de Formació Professional Bàsica en Cuina i Restauració de la millor manera possible, amb una estada d'un mes treballant en negocis locals a la ciutat de Padova, al nord-est d'Itàlia.

L'aventura va començar pocs dies després de finalitzar el curs, el passat 4 de juny, quan els tres joves, de 17 i 18 anys, van viatjar a la ciutat que els acolliria durant el mes següent. Tot i que treballar al costat de nous companys i companyes en una ciutat desconeguda i en un altre idioma era tot un repte, les ganes de viure noves experiències i continuar aprenent eren més grans. A més, no s’embarcaven sols en aquesta aventura, ja que amb ells, hi viatjava l’Amaia, la professora del taller de cuina de l’IMFPB Basauri OLHUI, gestionat per Fundació Adsis, que els havia acompanyat durant els seus anys de formació i que ara s'ocuparia que no hi hagués cap problema durant l'estada.

Agafant experiència en pastisseria i càtering

Amb la intermediació de l'entitat local Associazione Xena, els estudiants van poder realitzar les pràctiques en dues empreses diferents de la ciutat: la Maialen i l’Edu es van incorporar a l'equip de Workcrossing Cooperativa Sociale, una empresa de càtering, mentre que l’Aiant ho va fer a la pastisseria Estense.

“Hem pogut conèixer de primera mà com es treballa en una empresa de càtering”, ens expliquen l’Edu i la Maialen, que han estat fent menjar de bufet i treballant en la zona de pre elaboració. L’Aiant, per la seva banda, destaca de l'experiència el fet d'haver pogut “conèixer més la pastisseria italiana” i “aprendre noves tècniques en rebosteria”. I és que ha tingut uns bons mestres, treballant costat per costat amb l'equip guardonat amb el premi al millor Panettone del món!

Gaudint d'Itàlia

Però no tot és treballar… Durant el mes de pràctiques, els joves han pogut aprofitar les tardes lliures i els caps de setmana per conèixer els voltants de Padova. Juntament amb l’Amaia, han tingut l'oportunitat de visitar ciutats pròximes tan emblemàtiques com Venècia, Bolonya, Verona o Vicenza. “La ciutat de Bolonya i pujar a la Torre Asinelli m'ha impressionat molt”, destaca l’Edu.

A més, han pogut practicar la cuina italiana a casa, ja que durant l’estada han conviscut en el mateix pis, compartint espais i tasques domèstiques, com els menjars. L’Amaia, l'educadora que els ha acompanyat, assegura que la convivència ha estat bona, encara que sempre hi ha moments de tot.

Una experiència per repetir

Els tres protagonistes asseguren que repetirien l'experiència, el més motivador, assegura la Maialen, ha estat “la bona relació amb els companys de feina i conèixer diferents ciutats” encara que, afegeix, “estaria bé haver tingut més formació prèvia en l'idioma”. I és que la comunicació en italià amb les companyes i companys, ha estat una dificultat afegida a la qual han hagut d’enfrontar-se els participants.

Tot i així, la conclusió global ha estat molt positiva i aquests tres joves de Formació Professional Bàsica s’emporten una experiència molt valuosa, tant professional com personal, que segur que els ha ajudat a conèixer millor l'àmbit de la cuina al qual els agradaria dedicar-se i que els aporta, sens dubte, un valor afegit a l'hora de trobar feina en el futur.

Aquesta iniciativa ha estat possible gràcies al conveni de col·laboració entre Fundació Adsis i l'entitat Bilbao Ekintza, promotora del projecte Eurocip, emmarcat dins de les iniciatives europees del programa Erasmus+.